Възможно ли е да задържите вниманието на група петгодишни деца за повече от час?

Навярно всички учители и служители на детски градини биха се изсмяли горчиво на това предположение. Всъщност е напълно възможно, особено ако съчетаете няколко различни метода и включите технологиите като един от образователните инструменти в подхода си към малките.


Идеалната образователна среда е разнообразна и комуникира с децата на различни нива.


Технологиите никога няма да изместят живите игри на открито и закрито. Но използването на дигитални инструменти може да допълни останалите възпитателни методи, така че да помогне както на децата, така и на самите учители. Ако все още изпитвате съмнения, вижте нагледно три начина, по които технологиите подобряват образователния процес в детските градини.

Технологиите помагат на децата да се фокусират

Както споменахме в началото, да задържиш вниманието на дете в детска градина е трудна задача. Но мисията става възможна, ако използвате различни медиуми за една и съща дейност. Ако например децата изучават азбуката, те могат да изпеят песен за буквите, след което да гледат видео за азбуката и да използват таблет, за да играят на образователно приложение, с което упражняват научените букви. Употребата на тъчскрийн екрана и участието на децата в съответната игра на таблета не само привлича визуално тяхното внимание, но и затвърждава тяхната независимост и усещане, че и сами могат да се справят.

Технологиите стимулират учебния процес

Според мнозина експерти, сред които и Джил Бубан от Пост Юнивърсити, Кънектикът, децата от детската градина се учат най-добре на букви, цифри и четене, когато се съчетават традиционни с интерактивни компютърни образователни методи. Употребата на компютри и таблети има и още едно основно предимство. Много от приложенията дават автоматичен отговор на играещото дете. Така учителят би имал възможност да обърне внимание на онези деца, на които им е трудно в този момент.

Технологиите окуражават работата в екип

Играта на образователни приложения наистина стимулира способността на детето да взима самостоятелни решения. Но употребата на технологии в детската градина може също толкова успешно да окуражи и работата в група. Ако съберете няколко деца пред компютъра, които трябва да открият съвпадащите цифри, това развива в тях ценното качество да си сътрудничат. Същото важи и за образователните приложения на таблета.

Не на последно място, учителят също както и родителят вкъщи, трябва да взима активно участие по време на играта на дадено образователно приложение или компютърна игра. Това ще скрепи връзката между двамата и занапред детето ще продължава да търси мнението и подкрепата на възрастния по време на други дигитални занимания.

Ако сте родител на малко дете или пък сте учител в детска градина, и все още таите страх от идеята за ползване на технологии в класната стая, не забравяйте: вие определяте програмата на детето! Технологиите са просто ценен инструмент, който е добре да включите към всички останали методи на образование и възпитание. Вместо да стимулирате децата да гледат на технологиите като на изкушаваща, но забранена дейност, включете дигиталния свят в ежедневието на децата по здравословен и разумен начин още от самото начало. Всичко е въпрос на баланс.

*Тази статия е в партньорство с „Кой светна Луната?” /Who lit the moon?/, изцяло българско образователно мобилно приложение за деца между 3 и 6 години. Може да научите повече за приложението на блога му или като го свалите от Apple Store и Google Play.

Коментари