Надя Стоева

от Надя Стоева

Коледа наближава, хубаво е че ще има подаръци, храна в изобилие, усмивки, топлина, мили жестове, похарчени пари за веселие.

Хубаво е също, че Коледа може да бъде и повод да творим заедно с децата си, да се сближаваме с тях не просто като прекарваме време заедно, а използваме тези моменти да направим нещо със собствените си ръце – нещо полезно, мило и красиво като коледната картичка.

Защо проект? (разбира се, под формата на игра)

  • Има цел – направа на картички.
  • Има зададен срок – до Коледа.
  • Съществува в условия на динамична среда.
  • Има изпълнители – аз и пет годишната ми дъщеря.
  • Има потребители – хората на които ще ги подарим и тези, които ще си ги купят (на благотворителен базар примерно).

Когато нещата са концентрирани и ограничени във времето, мобилизацията, креативността и ентусиазмът са по-големи, а оправданията по-рядко. Когато отиваш на състезание, конкурс или просто имаш някаква задача, излизаш от зоната си на комфорт и откриваш, че си способен на много повече от очакваното.

→ Вижте също: КОМИСИЯТА ПО ВЪПРОСИТЕ

За кого е подходящо?

Имам още едно дете (момче на година и половина) и куп задачи, така че не се чудя с какво да си запълвам деня. Отделеното време за проекта е горе-долу час ежедневно. Дъщеря ми е в предучилищна група, така че следобед е времето за правене на картички и е добре то да се случва докато малкия спи, защото в противен случай работата става силно затруднена от неговите саботажи. Във възрастта 5-6 години децата са особено творчески настроени, водеща дейност е играта, в която подражават на възрастните и техните роли, така че заниманието би им било интересно. Хора, които не понасят изрезки по пода, лепило по масата и допълнителен стихиен безпорядък е по-добре да не се захващат.

В крайна сметка параметрите могат да се задават индивидуално според конкретното ежедневие и навиците на семейството.

Защо е полезен проектът?

  • Развива въображението на детето, както и това на майката.
  • Творческите дейности освобождават натрупаните напрежение и стрес. В края на годината те са в изобилие.
  • Съвместните занимания подобряват социални умения като кооперативност, комуникация, екипна работа, както и връзката родител-дете.
  • Детето се учи на последователност и труд.
  • След като приключи заниманията по проекта за деня, детето с още по-голям ентусиазъм и отговорност изпълнява домашните си задължения (събиране и сгъване на прането например).
  • Дава възможност на детето да влезе в ролята на шеф, то да определя концепцията на дадена картичка и да дава наставление за изпълнението, да се чувства уверено и полезно.

→ Вижте също: КОЛКО Е ВАЖНО ДА БЪДЕШ УВЕРЕН

Идеите?

Не откриваме топлата вода, в интернет има ВСИЧКО. Разбира се, взаимстваните идеи се смесват с нашите, така както хората правят откакто свят светува, и накрая излиза нещо наше си, което да ни радва.

След няколко поредни дни избиране на материали, рисуване, мазане, изрязване, лепене, Зои започна сама да ме подканя „ Хайде, мамо, да направим още една картичка!“.

Вкъщи е същинска работилница, една част от материалите стоят залостени, за да не бъдат задигнатати от бебето-работохолик, друга пък е на стратегическо място и в бойна готовност, за да се реагира светкавично, я пингвин да се изреже, я елха. Забавляваме се. Скоро ще подхванем и коледните сладки, украси…А вие?

Снимки: Надя Стоева

Проект коледни картички - ParentlandПроект коледни картички - ParentlandПроект коледни картички - ParentlandПроект коледни картички - ParentlandПроект коледни картички - ParentlandАко решите да направите коледни картички с децата си, ще се радваме да ги видим! Можете да ни ги изпращате като съобщение във ФБ страницата на Parentland


⇒ Вижте още статии от НАДЯ СТОЕВА

⇒Вижте още по тема ТРУД И ТВОРЧЕСТВО

⇒ Вижте още от категория ДЕЦА 4-10

Коментари