Събрахме различни скандали, гафове и недомислени ходове на популярни Инстаграм инфлуенсъри:

Aguabañera-640x427

Да продаваш мръсната вода след къпане. Бел Делфин – инфлуенсър и геймър от Великобритания разбуни социалните мрежи с последното си хрумване: да продава на своите последователи водата, в която се е къпала във ваната си – в стъклено бурканче и на цена от 26 евро за бройка. Инфлуенсърката, която има 4,5 милиона последователи и съдържание с еротичен оттенък, успя да продаде цялото количество едва за ден. Всякакви коментари се появиха по повод тази новаторска бизнес идея, включително и че водата може да бъде вредна за здравето. Препоръките на етикета са единствено: „негодна за консумация“ и „да се ползва само за сантиментални цели“.
galicia1-640x427

Да рискуваш здравето си. Хълмът Неме, стара волфрамова мина, която се намира в O Carballo (A Coruña, Испания) беше посетена от учудващо голям брой хора, с единствената цел да се снимат до тюркоазените води на хранилището. Проблемът е, че цветът им се дължи на сериозно замърсяване. Къпането в такава вода причинява алергии, повръщане, диария, дори висока температура. Но мнозина не се поколебаха да потърсят  перфектния инстаграмабъл кадър и лайкове именно там. Инфлуенсърите бяха предупредени за опасностите на мястото, но повечето не им обърнаха внимание, а някои дори се изкъпаха в отровните води. logan-paul-640x427

Да снимаш трупове в Гората на самоубийците. Влогърът Логан Пол получи безброй критики в нета, когато в началото на миналата година се възползва от пътуването си до Япония с приятели, за да посети гората Аокигахара на хълма Фуджи. Мястото е известно с големия брой самоубийства. Пол не само, че засне посещението си, но не се поколеба да снима и някои от труповете по дърветата. Видеото беше видяно повече от 6 милиона пъти и възмущението, което предизвика в публичното пространство го принуди да го изтрие и да поиска официално извинение. В момента влогърът има 19 милиона последователи в канала си.
Dulceida-640x427

Да го играеш „белият спасител“. Аида Доменеч, позната из социалните мрежи като Дулсеида, обърка нещата по време на пътуването си в Ciuda del Cabo, Южна Африка през 2018. Всичко започна, когато модната блогърка качи своя снимка по време на релаксираща баня, докато столицата преминаваше през най-голямата суша в историята си. След като възбуди дискусия по темата, блогърката се опита да потуши общественото възмущение с няколко снимки на кенийски деца, на които подари очила от собствената си колекция. Независимо, че декларира, че постът не е рекламен, в Туитър класифицираха поведението ѝ като „комплекса на белия спасител“ – термин, който се употребява за представител на бялата раса, който по-скоро си прави ПР, отколкото помага на местни жители.
Marcella-Zoia_silla-640x427

Да хвърлиш стол през прозореца. Марсела Зоиа е на 19 – популярен инфлуенсър от Торонто, Канада. Известността ѝ прекрачва границите на страната, когато е арестувана за хвърляне на стол от 45-ия етаж. Видеото със случката все пак беше публикувано, въпреки критиките и присъствието на полиция, която задържа блогърката за обществена заплаха на безопасността. В крайна сметка я пускат под гаранция и въпреки че е можела да причини смъртта на минувач, инцидентът се размина без жертви.

Elle-Darbyhotel-640x427Да си поискаш пет безплатни нощи в хотел. Британската инфлуенсърка Ел Дарби с 87.000 абонати вYouTube и 76.000 в Instagram се прочу след като излезе нейна кореспонденция със собственика на хотел The White Moose Café в Дъблин. Най-общо тя му предлага партньорство – пет безплатни нощувки в хотела срещу отразяване в социалните медии. Управителят на хотела не само не приема предложението, но му отговаря публично във ФБ страницата си. Въпреки че името ѝ не е споменато, феновете я разпознават бързо. Силните критики принуждават влогърката да качи 17-минутно видео в своя канал (вече изтрито), озаглавено „Бях подложена на унижение“, в което отговаря на коментарите и споделя за гнева и срама, които е изпитала. Твърди също, че се е свързала с хотела единствено с добри намерения.
GettyImages-1147621488-640x427

Да участваш полугол във финала на Шампионска лига. Кинси Волански е запечатана на един от най-обсъжданите кадри от финала на шампионите миналия 1 юни. Калифорнийката с над 3 милиона последователи в Инстаграм премина оскъдно облечена половината терен преди охраната да я задържи. Целта ѝ била да рекламира сайта на приятеля си, който след случката достигнал 32 милиона последователи. Според твърденията ѝ смята да продължи с появите си на терените, за да може на 30 години да е спестила достатъчно средства, за да се пенсионира. Chernobil-640x427

Да позираш в Чернобил, сякаш си в увеселителен парк. Десетки млади хора, много от тях със значителен брой последователи в Инстаграм, качиха в последно време снимки от мястото на чернобилската авария – най-голямата в световната история. Популярният сериал по HBO, който пресъздава с почти документална достоверност фактите от трагедията на 26 април 1986, провокира много инфлуенсъри (и обикновени потребители с амбиции в тази област), да заминат за Припят – украинският град, изоставен след катастрофата. Там те се снимат в различни пози, коя от коя по-неуважителна. Кадрите събудиха вълна на възмущение, подобна на това след посещенията на инстаграм звезди в Аушвиц.
copias-640x427

Да копираш безсрамно от друг инфлуенсър. Въпреки че се случва често, особено безпардонно е в случая на инстаграм инфлуенсърката  Диана Алекса, която копира дословно снимките на фотографката и блогърка  Lauren Bullen. Alexa не само е избрала същите дестинации с приятеля си, но е повторила дословно позите, дрехите и декорите…всичко. След като авторката на оригиналните изображения разобличи плагиатството публично, Алекса изтри снимките и затвори профила си. KendallJenner-640x427

Да разкажеш най-драматичната в живота си история, за да…рекламираш крем. Моделът и инфлуенсър  Кендал Дженър и майка ѝ – основен двигател зад успеха на Кардашиан, обявиха наскоро, че имат сурова реална история за споделяне със света. Последователите си представяха нещо необикновено и разтърсващо, но в крайна сметка се оказа, че анонсът е друг – Кендъл става лице на марката козметика против акне  Proactiv. Моделът сподели, че също страда от акне, сякаш разкри голяма тайна и реакциите не закъсняха. Въпреки гафът Кендал продължава да си партнира с редица марки съвсем успешно.
incendios-640x427

Да използваш природни бедствия, за да печелиш последователи. Не е рядкост инстаграмъри да споделят снимки от опасни зони, терористични райони и всякакъв вид природни катаклизми. Особено запомнящ се е случаят от пожарите в Калифорния през 2018. Raline Shah, например, сподели с 6-те си милиона последователи снимка, на която позира усмихната, подскачаща и щастлива с текст: „ Много съм тъжна заради пожарите в Малибу и се моля за живота на пожарникарите там.“ Други пък използваха трагедията, за да рекламират различни продукти.
zapatos-640x427

Да платиш $600 за обувки, които струват $20. За да тестват истинските модни познания на инфлуенсърите и за да си направят промоция на продуктите, една американска верига за евтини обувки организира измамата на годината. Няколко известни инфлуенсъри бяха поканени на ексклузивно събитие, за да се запознаят с новата марка Palessi. С малката подробност, че такава марка не съществува, а е измислица на ПР отдела на брандаPayless. 80 фашинистас посетили събитието и много от поканените закупили обувки с цена между 200 и 600 долара за продукти, които реално струват 20. Парите са им били върнати след разкриване на измамата, но експериментът разкри много от фалша в тази индустрия.


Източник текст и снимки: ElPais
Превод: Parentland

Коментари